måndag 18 juli 2016

Under resans gång

Tänk att vara självförsörjande på grönsaker året runt, vilken grej! Just nu läser jag allt jag kommer över med Sara Bäckmo som driver Skillnadens trädgård. Så intressant! Hon ser inga hinder utan bara möjligheter och lyckas med det ofattbara. Jag har så mycket att lära av henne och hon är en sann förebild inom odlingen av grönsaker.  

Jag hoppas inom de närmsta dagarna kunna köpa hennes böcker så jag kan bläddra i dem i oändlighet. 

Men under tiden sträcker jag faktiskt lite på mig en dag som denna. En dag då vi till middag har avnjutit ugnsbakad fänkål, röd och gullök samt palsternacka kryddad med timjan och rosmarin. Till det en sallad på plocksallad, tomater, gurka, spetspaprika och persilja. Och alltsammans kommer från vår egen trädgård. DÅ mår jag gott! Jag är nybörjare när det gäller odling. Men jag testar, ändrar och testar igen. Och det ger resultat. För att inte säga hur roligt det är under resans gång. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar