söndag 14 augusti 2016

Digga loss

En liten utflykt blev det idag då jag följde med en kompis för att kolla på ett eventuellt inköp. Även barnen fick följa  med och lunchen intogs på ett hamburgerhak med en härlig retro stil. Till barnens förtjusning fanns en fungerande jukebox och den skulle givetvis provas.

Så gissa om de var söta när de stod där och diggade. Väldigt uppskattat av de övriga besökarna. 


Annars har dagen flutit på i en lugn takt. Lite marmeladkok blev det på eftermiddagen så till kvällsfika blev det nygräddade scones med svartvinbärsmarmelad. Mumma! 

Och efter att barnen lagt sig tog jag en tur ut till hallonbuskarna. Det är helt ofattbart hur mycket hallon vi får i år. Med kvällens skörd har jag plockat cirka 2 kg och än finns det massor kvar som ska mogna. Sommaren 2014 planterade jag fyra stackars små buskar vid namn Haida. Och nu ger de alltså en sådan fantastisk skörd. Och om de är goda?! Både smakar och doftar som hallon ska.

Och för er som är insatta i det här med trädgårdszoner så hör denna sort hemma i zon 1-5. Och där bor ju inte jag tänker ni. Mycket riktigt, men likväl så funkar det. Så man ska inte stirra sig blind på zonerna utan våga chansa lite. Det kan ju faktiskt gå bra. Jag bor, i bästa fall, i zon 6. Men likväl så fungerar det. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar