fredag 5 augusti 2016

Ser fram emot våren

Då var det dags! Att sätta de frön som förhoppningsvis kommer ge skörd långt in i höst. Jag börjar i liten skala bara för att se vad det blir av det hela. Till nästa år hoppas jag kunna odla lite mera. Men i år nöjer jag mig med spenat och vintersallad. Sen är det inte färdig sått bara därför, nej, nej. Jag ska ju höstså en hel del innan tjälen kommer så jag får en bra start till våren. Tidigare har jag bara satt palsternacka, vitlök och morötter. Och då tyckte jag inte att morötterna kom särskilt mycket tidigare. Men nu inser jag att det beror på att det blev fel sort satt. Så i höst gör jag ett nytt försök. Jag kommer även prova så lite sallad också. Går det så går det. Det blir en spännande vår. Håller dessutom på att bygga lock till mina pallkragar som ska ge en extra skjuts. 

Men fram till dess njuter jag av kvällens odling i lågornas sken. Livet är bra underbart emellanåt. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar