måndag 8 augusti 2016

Inga hemligheter

Måndag och lite jobb på schemat. I övrigt har jag även denna eftermiddag njutit av vad trädgården levererar och äntligen, ÄNTLIGEN kan även jag säga att squashen växer som ogräs. Tackar Skillnadens trädgård för det.

Det är en rolig sak det där när det gäller odling. Här finns inga hemligheter utan alla bjuder gladeligen på tips hur man ska göra för att lyckas bättre. Så härligt! 

Och därmed har vi idag avnjutit pasta linguine till middag med diverse grödor från trädgården. Nästa år hoppas jag även på att vi återigen har egenodlad vitlök. Årets ruttnade tyvärr bort.... Men på det igen! 


Det roligaste med vår gula squash är att L äter den. Den gröna som vi tidigare köpt vägrar han äta. Får se om han törs prova vår egna gröna när den är färdig. Och vem vill egentligen inte sätta tänderna i grönsakerna när de bjuder på dessa färger? 

I övrigt har jag åter plockat in fyra hg härliga hallon och skördat lite broccoli. Har jag sagt att jag älskar min trädgård? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar