lördag 13 augusti 2016

I det enkla

Släktträff hela dagen idag. Så mysigt att få umgås även om man inte hinner sitta ner och prata med alla.

Vi var inte så många kusiner den här gången som vi brukar vara då några jobbar och andra vistas utomlands. Men alla mostrar och morbröder var där. 

Och innan alla kom fick jag överaska mor och far med en present. Jag gick nämligen igår och vann en tävling där man får hyra en skylift över en helg. Företaget som hade tävlingen håller till inte långt från mina föräldrar och de har tidigare funderat på att hyra en skylift men det är ju inte gratis. Så nästa vår/sommar kommer de kunna åka upp och ner en hel helg utan bekymmer. Riktigt roligt att få ge dem en sådan grej. För oftast är det vi barn som hela tiden får saker. Men den här gången kunde jag i alla fall ge igen lite av allt vi fått. 

Och nu när jag sitter här och bloggar så inser jag att jag totalt glömde fota dagens släktträff. Så istället får ni hålla till godo med en bild av en trädgårdsdekoration som min far gjort till min mor. Den får helt enkelt symbolisera dagen. Eller som Ernst skulle sagt: "I det enkla bor det vackra." 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar