lördag 6 augusti 2016

En favorit

När man kommer allt närmare hösten har jag tidigare haft lite sorg över min trädgård. Nu ska allt rafsas ihop och kvar ligger bara bruna fläckar på marken.

I år känner jag inte så. I år kommer det stå saker ute tills frosten blir för stark. Och när växterna ger vika blir spännande att se. 

Därmed har jag ett helt annat lugn i kroppen för min trädgård i höst. Många saker kommer stå kvar ute länge då de tål lite frost. Vissa ska till exempel bli bättre av att frysa lite om fötterna. Som till exempel palsternackan. 

Och så har jag ju mitt växthus. Här kommer jag spendera åtskilliga timmar oavsett årstid. Livskvalité på hög nivå helt enkelt. 

Idag har jag dock myst i hallonbuskarna. Så många fina hallon vi får i år. Helt otroligt! Plockade 4 hg nu ikväll och vi har massor som kommer mogna fram allt eftersom. Det blir gott till vintern. Ska bege mig ut i blåbärsskogen någon dag så vi kan göra drottningsylt. Det är verkligen en favorit. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar