måndag 7 juli 2014

Flitens lampa

Vissa dagar hinner man en hel del och ändå känns det som att man skulle vilja ha några timmar till. Förutom att jobba har jag pysslat på i mina små hörnor. Det händer en hel del där nu. 


Det ändå som inte riktigt vill med är mina bönor. Och jag vet vad felet är, jag chansade och det gick ju inte så bra..... Hinken de står i är nämligen dåligt dränerad. Men, men får ta nya tag till nästa år. Låter kanske länge men jag gläds åt de andra växterna istället som mår prima i landet samt i sina krukor. 


Tomaterna är på gång även om det kommer dröja ett tag till innan vi får provsmaka. Squashen däremot dröjer det nog inte länge till innan vi kan börja skörda. Mer av den här värmen så är det kanske bara en vecka bort. 


Lite nya blommor har tillkommit också. Några plockade i naturen och en köpt på affären. Det gör så mycket med lite levande blommor för helheten. 

¨

Förutom pysslandet så har jag klippt gräset, bakat en falsk potatisbakelse och en blåbärskladdkaka som blev så himla god. Tagit en sväng med grästrimmern, tvättat och avslutade kvällen med att börja grundmåla det virke som vi haft liggande vilket nu i sommar ska bytas på vår altan. Vi började det projektet ifjol och det var i sämre skick än vi trott så därför blir det till att ta den sista biten i år. Men nu får det räcka för denna dag, för imorgon ringer klockan fem. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar