tisdag 1 juli 2014

Nära nu

Längtar till lata dagar när jag sitter på vår altan lyssnades till radions brus, med en tidning i handen, sipprande på mitt kaffe. 


Med lata dagar menar jag sådana som man tar som de kommer. Kanske lite trädgårdsarbete på morgonen, en promenad till byns loppis efter lunchen och lite målning av fasaden på eftermiddagen för att avsluta med bakning av en mjuk kaka. Typ sådana dagar. Dagar som får mig att må riktigt bra. 

Och det är inte långt kvar nu. Egentligen sex arbetsdagar men det kommer mest troligt bli lite mera. Men siktet är inställt och på vägen väntar sjukgymnast för att fixa till ryggen innan ledighet. Frisören för att äntligen få ett fräscht sommarhår och sist men inte minst, bröllop! Åh så roligt det ska bli! 

Fram till dess står jag vattnandes vid vårt trädgårdsland och drömmer om vad som komma skall. Välkommen ljuva sommar! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar