måndag 30 juni 2014

Storleken har betydelse

Måndag, dagarna som rusar förbi. Dagis, jobb, middag, lite vardagssysslor hemma och sen var dagen slut.

Sysslorna hemma har varit gräsklippning och morotsgallring för min del. De är på gång morötterna även fast det varit så kallt. Men de är inte stora, så nu vill jag ha lite värme. 


Det jag ser fram emot mest att få skörda är rödbetorna. Har höga förhoppningar på deras smak. Och tack vare att jag förodlade dem inne har de redan vuxit sig rätt så stora. Frågan är när man törs ta upp och testa den första. Får nog allt ge mig till tåls ett tag till. 


Något mer som behöver sol och värme är våra jordgubbar. Det är massor av blommor och små kartar. Längtar så tills vi får provsmaka den där första solvarma egenodlade jordgubben. Mums! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar