onsdag 25 juni 2014

När drömmar övergår till verklighet

Nedräkningen inför semestern har börjat. Och så även tankarna. Mycket man vill göra men omöjligt att hinna allt. Men för det kan man drömma. Någon gång ska ju drömmarna uppfyllas. 

Tankarna som snurrat ikväll är kring min blivande odlingstrapp och vårt utekök. Hur vill vi ha det? Ja det tåls att fundera på. 

Odlingstrappan ska täcka stora delar av den helt ogrästäckta rabatt som vi har i vår slänt. Jag vill att det ska vara smidigt att sköta om den och att man ska kunna flytta "lock" upp och ner i trappan beroende på när grönsakerna odlas. När de skördats ska jag helt enkelt kunna sitta ner på den istället. Eller om jag inte skulle vilja odla i någon del en eventuell sommar ja då ska jag kunna lägga locket på.  

Jag gillar betong och skulle kanske kunna gjuta några mindre lock. Eller så blir allt i trä. Då vi har en stentrapp bredvid mitt tilltänkta mål måste jag även ta hänsyn till denna så det inte blir för stelt. Det måste passa in i trädgården. 

Vad gäller uteköket vill jag nog även där få in betong. Vill försöka få till en helhet i allt. Hittade ett fint utekök som bloggaren Anna gjort. Och det bästa av allt är att beskrivning på hur man gör finns på Byggmax hemsida. Nu kommer inte vårt utekök se ut precis som detta men det kommer nog ligga som grund i tankeverksamheten. 

Det vi främst behöver i vårt utekök är en diskho och avställningsytor. Skulle vi sen få in en liten kokplatta så vore det inte alls dumt. Annars går den ju alltid att ställa ovanpå. 

Nä nu måste jag nog spåna vidare. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar