onsdag 18 juni 2014

Lämnar hjulet för en stund

Äntligen fick jag lite tid ute i trädgården. Det har varit full rulle i närmare två veckor så trädgården har fått stå tillbaka. Ekorrhjulet har snurrat på lite väl fort. Men ikväll fick jag cirka två timmar ute. 

Om man inte rört en fena i trädgården på två veckor så hinner det växa en hel del ogräs. Men ikväll flöt det på bra så jag hann rensa smultronbacken och min rabatt som går längs huset. Klippte även gräset på framsidan huset då det säkert var två veckor sen senast. Så gissa om det var långt. Baksidan av huset får vänta någon dag till då den klipptes mycket senare än framsidan. 

Men nu ska jag mysa ner mig i soffan med lite blogg- och tidningsläsning framför tv:n. Och till kvällsfika blir det lite brieost med fikonmarmelad och vindruvor. Därmed kliver jag av ekorrhjulet för en stund. 

För det är jag värd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar