torsdag 12 juni 2014

Snart vänder det

När tiden rusar på hinner man inte alltid med. På två dagar har jag inte lyft på täckduken som legat över mina odlingar. Men idag var det dags. Och oj vilken överraskning jag fick! 

Potatisen har fullkomligt skjutit i höjden. Rödbetorna har blivit så mycket kraftigare och morötterna är det dags att gallra igen. Ja jag vet jag sår dem alltid för tätt. 

Och vilket försommarväder vi har. Jag har inte odlat länge men som det har växt i år har jag inte varit med om tidigare. Varmt och regn lite nu och då, precis vad som behövs. 



Så nu åkte duken alltså av. Ja om det inte blir kalla nätter då förstås. Då får den komma fram igen. Förutom att titta till landet har jag klippt gräset och njutit av kvällsljuset. Å vad jag inte vill att det ska vända!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar