fredag 20 juni 2014

Midsommarafton

Midsommarafton och den dag som är längst, nu går vi mot mörkare tider igen. Som tur var så tar det ett tag innan vi märker av mörkret igen. Många ljusa fina kvällar har vi framför oss. 

Dagen började med frukost och blomsterkrans i håret. Då det regnade igår när de skulle göra blomsterkransar på dagis blev det papper istället för blommor. Nästan roligare det då den håller lite bättre. 


Då jag och J var bortbjudna på middag hjälpte L mig med att fixa Mariannetryfflar som sedan slogs in till en liten gå-bort-present. Han är så hjälpsam min lilla skatt. Lite spill får man dock räkna med. 


Efter tryffelbaket åkte vi in till stan medan J sov efter en jobbnatt och träffade farmor. Hon och L skulle sedan vara med på midsommarfirandet på Jamtli

Och innan jag och J begav oss till middagen plockade jag några blommor från trädgården till en bukett att ta med. Plockade även några blommor från gräslöken som slagit ut och prydde påsen med pralinerna. Tycker de är så fina!


Och som en midsommar bör så blev det jordgubbstårta till efterrätt. Kan det bli mer sommar än det?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar