torsdag 26 juni 2014

Med nya ögon

Nu är energin slut för dagen. Både jag och L och jag har känt av att det är slutet på veckan så nu blir det tre sköna dagar av ledighet. 

När jag höll på med middagen idag så for L runt och sopade. Helt plötsligt hör jag hur han börjar låta som en häst och kommer farandes med sopen mellan benen. Antar att någon gjort så på dagis idag. Imorgon åker vi till mormor och morfar och då ska jag leta fram mina gamla käpphästar. Får se om de blir poppis, Gamle Svarten och Grålle. 


I övrigt blev det ikväll rensning av brännässlorna som växer i våra svartvinbärsbuskar. Tycker fortfarande att det är helt fantastiskt att man kan ha nytta av något så eländigt. Ibland behöver man se på saker och ting med nya ögon.

Så nu står en ny hink och drar i vedboden. Det blir mumma det för tomaterna. Ska visa er någon dag hur bra de mår av min häxbrygd.



Bladsaften hade dragit klart ikväll och är nu upphälld på flaskor. Mestadels fryser jag ner saften då den är kallrörd och därmed har lätt för att bli dålig. Halvlitersflaskor med platt botten är alldeles perfekta att frysa i. Det enda man bör tänka på är att inte fylla hela vägen upp då de expanderar i frysen. Så nu väntar vi bara på värmen, för då smakar saft som allra bäst. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar