lördag 21 juni 2014

Allt i allodag

Lugn dag i regnet. L har varit hos farmor mest hela dagen så jag har passat på att plocka undan lite och baka bullar.

J hittade ett nytt recept på bullar i långpanna. Lät väldigt smidigt och gott. Philadelphiabullar med citronsmak hette de. Receptet hittar ni här

Gott blev det men inte särskilt vackert. Jag tyckte inte degen jäste som den skulle men som sagt var, smaken var det inget fel på. Jag skyller på månen, den brukar påverka min jäsning. 


Vidare har jag silat av rabarbersaften och tillsatt socker. Fem flaskor blev det. 

Per liter vätska ska det vara cirka 1 kg socker. Det går mycket väl att ta mindre socker men då bör man hälla upp saften i mindre flaskor och frysa det mesta då hållbarheten påverkas av mindre socker. 


Sen blev det premiärsmak av gurkan till middagen. Tänk vad fort de växer ändå. För nio dagar sedan såg den ut så här.


Och idag så här! Och smaken var det inget fel på. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar