lördag 7 juni 2014

Det rycker i nerven

Jag gillar dagar som inte blir som man tänkt. Förutsatt att förändringen förstås blir positiv. Idag blev det dock både och men jag väljer att tänka på det positiva.

Då jobbhelg står på schemat tog jag lite sovmorgon och begav mig först vid nio tiden mot jobbet. En bit på vägen fick jag dock vända då jag kom på att jag glömt nyckeln. Första anhalten innan kontoret blev ute hos kund för att hämta lite bokföring. Och då jag jobbar mest med handelsbutiker blev det även årets första mjukglass. Inte dumt alls! 


På väg till kontoret åker jag sedan förbi en skylt där det står loppis 10-15. Tänkte att dit kan jag ta en promenad senare då klockan bara var halv tio. Men efter att ha slängt ett getöga på gatan där loppisen skulle vara insåg jag att folk redan börjat strömma dit. 

Så jag drog ett varv i rondellen och körde tillbaka för att se om de redan öppnat. Och det hade de. 

Vilken tur jag hade som svängde in där och då. För dagens fynd blev en sovsäck från Haglöfs. Precis vad sin behövs till sommarens eventuella utflykt. Och priset? Ynka 80 kronor, var inte det ett kap så säg?! 



Så nu fick loppis och auktionsnerven sig ett ryck. När blir det dags för nästa fynd? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar