söndag 29 juni 2014

Förberedelser

Dessa helger som bara rusar förbi. Mycket tid har lagts på förberedelserna för kommande loppis men nu börjar allt bli färdigt. Förutom bakandet till vårt fik då. Men det är ju det roligaste! 

Ikväll började jag lite smått med att baka småkakor. Drömmar, chokladsnitt och kolakakor stod på min lott. Småkakor är bra att baka. De går fort att göra och utmärkt att frysa. Därmed perfekta att börja baka för att slippa få allt till sista sekund. Ja egentligen fungerar det mesta i bakning att göra i förväg och frysa in. 

Så kommande dagar kommer det nog att bakas kladdkakemuffins, falsk potatisbakelse och morotskaka. 


Inför loppisen beställdes det diverse saker från en grossist och då passade jag även på att beställa lite askar och fina påsar till mina praliner. Askarna är i brun läderimitation med en guldbotten, guldsnören och "glasfönster". Tror de kommer bli riktigt bra när de fylls. Ska se om jag kan hitta på lite nya rolig praliner att fylla dem med. Spännande att experimentera!


1 kommentar:

  1. Gillar askarna! Superfina och roligt att ha riktiga askar om man vill ge bort i present.

    SvaraRadera