måndag 9 juni 2014

Ryktet stämmer

Måndag och 15 arbetsdagar kvar till semester. L och J har dock bara 12 men det verkar som att det är tillräckligt. L var så trött i morse. Han vaknade inte försen jag lagt mig bredvid honom och ropade tyst hans namn samtidigt som jag killade honom i pannan.


Förutom att jobba har jag idag tagit reda min egengjorda gödning. Har gjort nässelvatten av brännässlorna som växer i våra svartvinbärsbuskar. Bra att kunna ha nytta av något onyttigt. 

Hade hört talats om att det inte skulle lukta rosor när det var färdigt och jag kan väl bara hålla med. O blev dock helt besatt av doften och ville mer än gärna ta sig ett bad. 

Det är med andra ord inget jag kommer att gödsla mina gurkor som står inne med. Men tomaterna och jordgubbarna ska få sig en omgång. Ska bara tänka till så jag inte vattnar med det strax innan O ska ut. 

Apropå gurka så är den på gång. Ska bli så spännande att få smaka. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar