lördag 26 juli 2014

Hela tjocka släkten

Släktträff har stått på agendan för dagen. 12 av L:s 14 tremänningar på mormors sida var med och alla mina kusiner förutom en och alla mostrar och morbröder. Saknades gjorde även L:s moster. Men i övrigt var alla där med sina familjer. Sammanlagt var vi 40 personer. En hel del folk det vill säga. 

Vi träffas en gång per år i mormors gamla föräldrahem. Förr träffades vi även på vintern men då släkten växer får vi inte längre plats inomhus. 

Och med ett sådant väder som vi har nu är det ju inga som helst problem att sitta ute. 

De hade dukat upp så fint i skuggan och ett litet bord stod bredvid dukat med kaffekoppar, grädde och kaffepanna. L dök på det så snart han såg det och började genast "fika". Självklart satte han även morfar i jobb. Gofisen vår! Och visst var det en alldeles otroligt söt möbel som de letat fram. 


Och förutom att gunga och springa runt med tremänningarna fanns där även en traktor vilken givetvis skulle provåkas. 


När man ser alla barnen springa runt och leka med varandra påminner det mig om när jag själv var liten och gjorde precis samma sak med mina kusiner. Det är en härlig syn och jag är så glad att vi år efter år samlas på detta sätt. Det betyder så mycket! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar