tisdag 8 juli 2014

När frånvaro ger mer längtan

Ikväll blev det en snabbvisit till stugan. Några av morfars kusiner hade kommit på besök och de är inte direkt från byn bredvid. Nej den ena bor i Stockholm och den andra i Genève. Även morfars faster och en avliden fasters man samt min ena tremänning var där. Och så L:s äldsta moster med familj. L hade verkligen toppen kul med min tremänning som är kring tio år. 

Men jag tror även att han tyckte att det var roligt att jag kom. Det blev lite mammigt ett tag. 


Vädret har under dagen varierat från åska och regn till strålande solsken. Som tur var fick vi det sistnämnda i stugan. 


Men bäst var det helt klart att få gosa lite med L. Det gjorde att det blev lite mindre långt till fredag då han kommer hem igen. Jag stannade till läggdags och nattade honom. Det är som extra mysigt med allt när man varit ifrån varandra ett tag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar