söndag 28 december 2014

Åren går

Familjemiddag hemma hos mor och far idag. För 25 år sedan gifte de sig denna dag på rådhuset i Östersund.

I all hemlighet skall tilläggas. De enda som närvarade var jag och min ena äldre syster. Dock fick jag inte reda på att det var därför som vi skulle åka in till stan. 

Nej de hade hittat på en helt annan historia för att jag inte skulle skvallra för farmor och farfar. Som liten hade jag ganska svårt för att hålla något hemligt för just dem. 

Jag växte upp med dem dörr i dörr vilket var helt underbart för mig. För mor och far kan det inte alltid varit lätt. Lite distans är nog alltid bra. Men för mig som barn var det inte alls dumt att kunna gå in till dem när jag helst ville. 

Åtskilliga timmar av "gömma säkerhetsnålen" och kortspel har pågått hos dem. 

Kan bara tänka mig hur snabb jag var in till dem den där dagen för 25 år sedan när vi kom hem. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar