fredag 19 december 2014

Det absolut bästa!

Egentid! Ett ord som vissa anser vara egoistiskt andra välbehövligt. Jag behöver det för att bara vara jag.

Jag har valt bort en del av min inkomst för att få mer tid med L. Då kanske ni tycker att jag ska lägga all den tiden på honom. Förvisso! Men även han behöver tid utan mig. Idag är han hos farmor, något han verkligen sett fram emot. 

Att få fullt fokus från någon där man får göra lite som man vill. Till exempel hoppa i sängen. Han var så söt imorse när jag sa åt honom att vi skulle åka till farmor. "Hoppa sängen" kom det då med ett stort leende. 

Vad förgyller jag min dag med då? Först en hälsoundersökning, sedan blev det en timmes hand, fot och ansiktsbehandling. Lunch på stan. Och till sist blev det ett besök hos frisören. 

Att bara ta allt i lugnt tempo och njuta av lugnet, inga måsten utan bara bli ompysslad. Det gör gott för själen. Och trots att jag behöver min egna tid så saknar jag L hela tiden. Och det är nog det bästa av allt. När man imorgon får hämta hem honom igen och bara kramas.  

Det är det absolut bästa med egentid! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar