onsdag 10 december 2014

Suger åt mig energin

Åh vilken underbar eftermiddag det blev!  Var på jobbet tidigt och då jag åtminstone fram till nyår är sjukskriven på halvtid gjordes det kväll klockan 13.

Hemma möttes jag av en vilande J och en sovande L. J jobbar kväll så jag vinkade av honom hej då och kröp sedan ner hos L och somnade en stund. 

Vaknade av en glad L som tittade upp och sa med förvånad röst: Mamma! 

Eftermiddagsfikade med en god fruktsallad och sen blev det en lång men lugn promenad med O. Både jag och L njöt av att äntligen orka vara ute. Vi hälsade på hästarna och kossorna och väl hemma igen fick utegranen äntligen sina ljus. 

Fick god hjälp av L med middagen och efter det kom farmor på besök med goda praliner och en jättefin tavla som L ska få ha på sitt nya rum. Hur den ser ut får ni se en annan dag då den absolut skulle stå i hans nuvarande rum så han kunde titta på den när han skulle sova. 

Nu ska jag lägga benen i högläge och bara suga i mig energin jag fått av dagen. Underbart! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar