tisdag 9 december 2014

Leverans på väg

Jag tycker väldigt mycket om julen. Det är en mysig tid då man bara ska ta det lugnt och mysa med nära och kära.

Men i år har den fått lite konkurrens. Det finns nämligen något annat som jag är så galet förtjust i. 

Barnrum! 

L börjar växa ur sin spjälsäng och tanken har hela tiden varit att när det är dags blir det även en flytt till ett annat rum. Ett rum mer anpassat till att växa i. I dagsläget är det vårt kontor men det ska få flytta ner istället. Vilket delvis kommer att bli ett sommarprojekt innan det är klart. Får bli lite enkla lösningar innan dess helt enkelt. 

Men nu åter till barnrummet. Jag har sedan länge sett ut en tapet som jag bara älskar och tycker skulle passa perfekt som en fondvägg i hans rum. En lite mer slitstark tapet med ett enkelt mönster. Och nu är den på väg. Hittade den till nedsatt pris och kunde helt enkelt inte hålla mig. Så här ser den ut! 



Frågan är väl egentligen om jag kommer kunna hålla mig från att sätta upp den innan jul.... Återstår att se. Och under tiden bara bubblar det av idéer till övriga rummet. Det kommer blandas nytt och gammalt. Och framförallt kommer det bli lekfullt. Ibland önskar jag att jag vore barn igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar