tisdag 23 december 2014

I väntan på tomten

När man tror man är färdig kommer man plötsligt på en sak till. Men det tar jag imorgon.

Idag har vi handlat den sista julmaten och så kom morfar och mormor med granen. Som L längtat efter granen. 

Efter middagen klädde vi så granen under julmusik och dans. L var över förväntan duktig att trä på kulorna på grenarna. Men det är klart han tjuvtrände ju lite hos farmor i fredags när de hade lite julmys. 


I övrigt har jag mest sysselsatt mig med det sista julstöket. Trodde alla julklapparna nu var inslagna men nej. Kom på att hundarnas ännu inte blivit inslagna. Ja, ja det går snabbt så det får bli ett litet projekt för morgondagen. 

Något jag däremot gjort färdigt ikväll är askarna med praliner. Tycker faktiskt att de blev riktigt fina. Hoppas att de ska smaka också. 


Nä nu blir det till att krypa till kojs och vänta på att tomten ska komma. Jag tyckte att jag hörde honom tassa i L:s rum för en stund sedan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar