torsdag 3 december 2015

Föreläsning och fika

Jag har varit på en föreläsning ikväll om hälsa och träning. Det höll till på ett nyöppnat café i vår lilla stad som heter Ecocaféet. De serverar fika samt lunch och utgår från ekologiska, närproducerade varor samt olika "matstilar" så som Paleo, LCHF och Raw. Allt är dessutom gluten samt sockerfritt.

Ett spännande upplägg och som nog varit saknat av många. Självklart passade jag på att provsmaka när jag var där och det blev en kaffe och en Raw-brownie. Jätte god var den och kändes inte alls så nyttig. Mycket chokladsmak och det gillar jag.

Kommer nog gå dit och testa något mer i matväg en annan gång. Och jag tycker verkligen om konceptet att man kan ta en fika och lyssna på en föreläsning samtidigt. Så jag ska hålla ögonen öppna om det blir fler tillfällen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar