tisdag 1 december 2015

Nära nu

Det är så nära nu, sååååå nära. Efter månader av eftertanke når jag snart mitt mål. Jag ska göra det innan jul så jag får jul och nyårshelgen till att landa i min nya livsstil. För med en målmedveten viktminskning är det just vad det är, en livsstilsförändring.

För det jag åt innan fungerade inte. Eller rättare sagt sättet jag åt det på. Visst jag blev gravid och gick upp för det, men det var absolut inte därför jag gick upp så mycket. Nej det var för att jag inte tänkte på vad jag stoppade i mig under tiden. Och jag ville inte det heller och det är definitivt inget jag ångrar att jag gjorde. Det är så mycket som händer i en gravid kvinnas kropp så att bekymra sig om kilon som ökar det lät jag vara.

Och det är absolut ingen overklig vikt jag valt att lägga mig på. Nej, jag har valt en vikt som jag anser passar min kropp. Både utifrån hälsa och den inre känslan. Sen vill jag absolut försöka "möblera" om kroppen lite. Men det ska jag göra med träning och uppbyggande av muskler.

Så snart är jag i mål med viktutmaningen och redo att bita tag i nästa. Man behöver något som driver en framåt. Det mår åtminstone jag bra av.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar