måndag 14 december 2015

Så himla roligt

Jag får ofta kommentaren: "Men hur orkar du" eller "Hur hinner du med" när det gäller mitt julpysslande. Och svaret är rätt så enkelt: "Jag tycker det är så himla roligt". Så jag tar mig helt enkelt tid.

I år går jag all-in på julgodiset. Har så många sorter jag vill göra och det ramlar bara in fler och fler. Så stopp blir det först när julafton är här. Får helt enkelt se hur mycket jag hinner med fram till dess. Så här långt kan jag lägga till godislistan:

* Citronkola
* Lakritskola
* Chokladkola
* Saffranskola
* Pekankola
* Polkabräck
* Glöggpralin
* Romrussinpralin
* Doodleys espressopralin
* Chokladdoppad pekantofee
* Wienernougat

Och halvfärdiga är:

* Tropisk marmeladkonfekt
* Whiskeytryffel

Och på att göra listan om jag hinner står minst (minst) elva sorter till. Som sagt var, jag tycker det är så himla roligt. Och roligast är när man får göra dem så där extra fina.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar