onsdag 2 december 2015

Mumma

Snart jul och det finns så mycket mysigt att ta till sig. Jag gillar julen, jag finner den fridfull. Hade jag jobbat kvar i butik som jag gjorde under många jular tidigare så hade jag nog sett annorlunda på julen vid det här laget. Det var till stor del därför jag sökte mig från dagligvaruhandeln. Jag höll på att tappa bort julen.

Jag älskade jobbet i sig och hade helt underbara jobbarkompisar. Och kring julen var det alltid massor av jobb. Långa, tunga dagar men fyllda med glädje. Men det som ändrades var kunderna. De blev mer och mer stressade. Det skulle finnas än det ena och än det andra även om det så bara var timmar kvar till julafton. De höll på att ta död på min jul.....

Och det ville jag absolut inte! Samtidigt var det nog bra att jag fick se den där sidan också. Jag känner att nu när jag har min egna familj så finns det inte särskilt många krav. Jag har ett som jag inte tummar på och det är att man ska vara tillsammans. Om så bara några få, men alltid tillsammans med någon. Sen vill jag givetvis ha en gran och klappar till barnen. Men det är gemenskapen jag vill att de precis som jag ska vara glada för när de växer upp.

Julen är till för barnen och de har inga krav om inte vi ger dem till dem. Så nu ska jag njuta så gott jag kan fram till jul. Och jag börjar med en kopp nymalet gott kaffe. Vill ni testa det så finns det på Telogott. Det är mumma!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar