söndag 27 december 2015

Pyssla, pyssla, pyssla

Julen är över även om det återstår några dagar till nyår. Skönt på sitt sätt. Jag älskar förberedelserna inför julen men det är även skönt när man närmar sig det nya året. Plötsligt får man så mycket med tid.

Från januari till april är det lite av en dötid. När maj kommer och trädgårdssäsongen drar igång på riktigt rullar åter dagarna på med en hel del att göra. 

Men fram tills dess kan man pyssla på med allt det där andra. Det som inte är säsongsbetonat. Pyssel, pyssel och åter pyssel. 

Från jobbet fick vi så fina kartonger som jag kände att jag kunde göra något roligt med. Jag tiggde även till mig några av mina jobbarkompisar. 

Idag började så förvandlingen av en av dessa kartonger. Med lite tapet och klister blev den så en kartong som matchar L:s rum. Jag tänkte först måla kanterna vita men tyckte sen att de skulle få vara svarta och matcha de svarta delarna i hans rum. Så numer har även alla hans pixi-böcker fått en egen plats. Så förhoppningsvis kommer de inte drälla omkring överallt här hemma längre.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar