måndag 4 november 2013

Det krymper

50 dagar, ja så många är det kvar till julafton. När det som idag regnar ute så kan det vara svårt att komma ihåg hur fort tiden går fram till jul.

För mig är julen väldigt speciell. Några direkta traditioner har vi ej hunnit få i min lilla familj då fjolåret var första året som vi bodde i vårt hus samt hade ett eget litet barn. 

Och för mig är det inte traditionerna som är det viktiga, det är stämningen. Traditioner kan lätt leda till måsten som sen blir till stress och då anser jag att man tappat allt vad som hör julen till. Det vill säga lugn och ro med nära och kära. 

Jag kan förstå att jag lätt kan ge människor i min omgivning en stress kring mitt pysslande som jag har för mig kring jul. Men då ska ni komma ihåg att jag gör det för att jag tycker att det är roligt och inget annat. 

Mina förberedelser för julen pågår nog i stort sett hela året. Jag tycker det är så roligt när jag får ge något som verkligen passar personen i fråga. Jag är precis som vem som helst annars som inte alls tycker det är roligt att köpa saker bara för att man måste. Nej usch och fy! 

Så när jag drar igång på riktigt nu så här i början av november med paketinslagning och pyssel. Då är det bara för att jag ska få njuta i fulla drag utan att känna stress. 

Så här kommer några bilder på gårdagens pyssel. Ett billigt och faktiskt riktigt enkelt pyssel som kommer bli fint på julbordet. Lilla Nissens skor gjorda av servetter. 




Visst blev de söta? Och ni glöm inte glöggen när ni pysslar. Det ger den där lilla extra julkänslan. Trevlig måndag på er alla! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar