torsdag 14 november 2013

För det har jag gjort mig förtjänt av!

Då var det helg igen då. Veckorna rusar iväg vilket i sig är väldigt skönt. Och att veta att man ska få tillbringa helgen med sin underbara familj gör inte det saken sämre.

Vid gårdagens bak av pepparkaksgrottor tog lingonsylten slut innan jag var klar. Så några kakor fick vänta tills idag med att bli gräddade.

Jag tycker det är fantastiskt vad man kan göra mycket gott av det vi hämtar i naturen. Och så enkelt! Så nu finns det åter tre burkar av lingonsylt i kylskåpet.

När jag ändå hade dragit igång ugnen så blev det bakat lite kokoskakor och havrekakor med russin. Jag gillar som sagt var att baka småkakor. Är ingen expert men det brukar inte smaka illa heller.

Så nu ska jag luta mig tillbaka med en kaka och en liten kopp av årets glögg.

För det har jag gjort mig förtjänt av!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar