söndag 24 november 2013

Och lika fort försvann den

Ja helgen kom och försvann. Men den har varit mysig och lugn. Det har handlats, pysslats och bakats. L:s julkläder är inhandlade och glöggen står och drar sig.

Några klappar har blivit inslagna. Tar lite tid då jag vill göra det från hjärtat. Och lite snö har blivit skottat. 

Idag har jag och L bakat havreflarn och läst en massa böcker. L har varit riktigt kramsjuk idag och jag har njutit av varje sekund. Och flarnen tror jag fick godkänt. 

Känner att jag har bakningen under kontroll även fast jag totalt missat att köpa hasselnötter vilket jag skulle ha i degen som var tänkt att göras idag. Ja, ja! Bara att stuva runt att göra listan. 

Så nu lutar jag mig tillbaka och insuper det sista av helgen. För imorgon är det vardag igen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar