tisdag 12 november 2013

Värdering av livet

Det finns vissa saker som kan få mig att gå från noll till hundra. Hur jag totalt kan dumförklara vem som helst. Hur jag kan rusa ut ur en bil stortokig och läsa lusen av den stackars människan som kommer i min väg. Ja det har faktiskt hänt.

Anledningen: att inte vara rädd om sitt liv. 

Den här påsen innehåller några viktiga saker som enkelt kan rädda liv. Saker som på ett konstigt sätt har fått en negativ stämpel.



Jag talar så klart om reflexer. Jag förstår inte att det ska vara så svårt att ta på sig en reflex. Oavsett om du bor på landet eller i stan, är det mörkt ute så syns du dåligt.
En sådan enkel och billig livförsäkring som det är och ändå använd av så få. Varför?

Som liten minns jag att det var "occolt" att bära reflex. Men som vuxen bör man väl ändå kunna tänka ett steg längre? Idag finns det massor av alternativ. Västar, band, roliga motiv, ja listan kan göras lång.

Hur ska vi då få våra barn/unga att bära reflex?

Föregå med gott exempel! 

Om vi inte gör så stor grej av det utan tar på oss västen utan några onödiga kommentarer. Ja då blir det en vardag för våra små och inget de kommer att reagera på.

Jag har fram tills idag endast använt reflexväst samt några enstaka lösa reflexer när jag gått med L till dagis. Men imorgon blir det stora gardet. Har haft träning med O ikväll så han har fått känna på morgondagens outfit.

Så jag ber om ursäkt redan idag om vi bländar er imorgon. Men jag anser att våra liv är värda det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar