tisdag 19 november 2013

Var sak på sin plats

Ibland får jag bara nog. Saker överallt utom där de ska vara. Och värst av allt, det är jag som står för 95 procent av oredan. Hur lyckas jag?

Jag är expert på att lägga saker på ställen de inte hör hemma på. Jag ska ju ta reda på det sen. Och det där sen,  ja det kommer kvällar som denna då man bara får nog. 

Jag blir inte arg, bara irriterad på mig själv att det ska vara så svårt.

Det är väl det som är bra när man flyttar. Då rensar man verkligen ut. För man vill ju inte fara och dra en massa grejor i onödan. 

Så hur ska jag då göra nu? För förhoppningsvis så kommer vi bo här ett tag. Men vet ni? Jag har lösningen. Och den heter loppis. Vilken tur vi drog igång det för tre år sedan. För ännu finns det grejor kvar. Eller vad säger ni, hur många halsdukar behöver man? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar