onsdag 20 november 2013

Det tar sig!

Ja, kakbaket tar sig! Har satt en egen deadline att mina kakor ska vara klara till lucia. L:s gammelmormors ska vara klara till nästa helg. Och jag ligger bra till.

13 sorter är klara. Tre ligger förberedda och vilar och resterande fyra sorter har jag klart för mig vilka det blir. 

Tanken är att L:s gammelmormor ska få sju sorter. Tror att jag är uppe i fem nu till henne. Men jag måste nog dubbelkolla någon dag. För det känns som att jag har glömt någon kaka som ligger någonstans i frysen. 

Jag passar på att baka då J jobbar. Inte för att han inte ska få smaka utan för att när han är hemma vill jag inte stå i köket hela kvällen. Idag blev det i alla fall wienerkakor och drömmar. Och två degar som ska vila tills imorgon. 

Så då vet jag vad jag gör då. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar