onsdag 6 november 2013

Kreativ avkoppling

Att baka är för mig avkoppling och nu när julen närmar sig gäller det att fylla upp frysen. Det är så smidigt med småkakor för de går alldeles utmärkt att frysa. Och då jag gärna har några sorter på mitt kakfat så är det, precis som med julklappar, skönt att få börja i tid.

När jag fyllde år i våras fick jag en kitchenaid av min käre J. Den har använts flitigt. Jag gillar att den är så enkel och framförallt lättdiskad. Det är inget man gruvar sig för att använda. Snarare tvärtom, man försöker komma på saker så man ska få använda den.

Så när jag ändå håller på så bakar jag lite extra så L:s gammelmormor får några burkar också. Hon har ofta besök och tycker inte att det är speciellt roligt att baka småkakor. Så det kommer bli en liten adventspresent hade jag tänkt. 

De kakor jag lyckats åstadkomma så här långt är chokladsnitt, kolakakor och bondkakor. Men i kylen ligger en deg redo för formkakor. Får se om det blir utbakat under kvällen eller någon annan dag. Det är smidigt med degar som kan vänta. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar