fredag 29 november 2013

Senare är ett lättsamt ord

Det finns många gånger då man tänker: Det där ska jag göra, men inte idag. Tanken kommer tillbaka men fortfarande händer det inget.

Men till slut så lyckas man. Efteråt inser man att det var så enkelt och så snabbt gjort. Så varför väntade jag? Det enda svar jag kan ge är för att jag är för bekväm ibland. För bestämt mig hade jag gjort för många år sedan. 

Men nu ligger jag i alla fall där. Jag har gjort mitt val och det känns bra. Ingen annan ska behöva stå där och ta mitt beslut. Inte behöva fundera. Det är mitt val, min kropp. 

Så gör som mig, ta ert val. Oavsett vad ni bestämmer er för så gör ni det lättare för era anhöriga. De behöver inte fundera. Anmäl er hos donationsregistret! 

Jag har valt att donera mina organ och min hud. Men jag vill inte att de ska ha mig som försöksperson. Varför jag inte vill det kan jag inte riktigt säga. Kanske har jag svårt med tanken att någon skulle experimentera på mina anhöriga och därmed vill jag inte utsätta mina närmsta för detsamma. Jag vet faktiskt inte. Men så känner jag just nu. Och ändrar jag mig ja då är det ju bara för mig att klicka in på deras hemsida. 

Men det gör jag i så fall senare. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar