tisdag 7 januari 2014

En dröm om våren

Jag är ingen riktig vintermänniska. Visst jag tycker det är mysigt att ta en promenad i snön eller en dag i pulkbacken. Men de övriga årstiderna står för mig högre i kurs.

Så nu längtar jag till våren. Till man känner de första solstrålarna som värmer och hör hur fåglarna kvittrar. Då börjar jag vakna ur mitt ide.

Ifjol blev det en lång vår så då hann jag med det jag tänkt och det var skönt. Jag mår så himla bra av att få pyssla på ute efter en lång vinter. För kommande vår har jag förberett så gott jag kan. Gräsmattan krattades för sista gången bara dagar innan den första snön kom. Jag har i år större kolla på hur det verkligen ser ut i min trädgård. De nya landen är anlagda och växthuset är på plats. Så fram tills jag får gå ut och påta på så får jag drömma och planera.

Så jag påbörjade min årliga skiss ikväll. Alltid bra att ha en tanke innan man sätter igång. Och trots ytterligare ett anlagt land så tror jag att det kan bli trång till sommaren. Är ju så mycket som jag vill testa att odla. Så mest troligt blir det till att gräva ett nytt land till hösten. Undrar vad J säger om det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar