måndag 6 januari 2014

Jag vill inte åka med längre

Hade verkligen sett fram mot arton dagar lång ledigt. Inga måsten, bara en massa mys. Men tji fick jag, två dagar har jag orkat varit ute. Resterande har jag antingen haft feber eller ett par bihålor som försöker spränga huvudet i småbitar.

Det går inte längre det är bara att inse. Mitt jobb suger musten ur mig innan ledighet och inte är det bättre efter ledighet heller. Nej, hela tiden ska man jobba igen sin egen tid. Och jag börjar få nog nu. Det är inte roligt längre. Hela hösten har jag jobbat i uppförsbacke. Jag gick ner till 75% för att slippa jobba hela tiden och få tid över till min familj. Inte EN vecka som jag endast gjort mina 30 timmar.

Trots att jag varit sjuk hela ledigheten så har jag inte brytt mig om att göra någon sjukanmälan. Jag har ju så mycket komptid och semester att ta ut. Och jag inser själv att för att kunna ta ut dessa så måste jag sen i alla fall  jobba in dem. Och jag vill inte längre. Tittar på året som helhet och inser att kanske mars kan bli en lugn månad. Men annars ser jag bara övertid, övertid och övertid.

Jag måste helt enkelt ta ett steg tillbaka om jag ska kunna fortsätta mitt jobb. Enbart jobba mina 75%. Men hur stänger jag av? Även om jobbet får ligga så kommer huvudet att snurra. Någon som vet hur man gör? Hur man hoppar av karusellen när den går för fort? Jag vet inte hur man gör, bara att jag måste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar