måndag 20 januari 2014

Måndag igen

Ja så börjar veckan igen, för vissa i all fall och jag är en av dem. Den här dagen har kretsat mest kring jobb. Passade på att börja sju i morse då L var hos farmor. Annars börjar jag oftast kring halv nio, nio då jag jobbar 75%. Eller jag kanske ska säga ska jobba 75%.

Jag jobbar nästan alltid in lunchen så jag får komma hem till L i någorlunda bra tid. Vill ju som gärna mysa lite innan det är dags för läggdags. Med det menar jag inte att jag hoppar över lunchen utan äter den samtidigt som jag jobbar.

Ikväll blir det även lite jobb hemifrån nu efter att L somnat. Känns som att det är mycket som ska hinnas med under  de kommande veckorna och då J jobbar natt kan jag lika gärna stöka bort lite jobb. Skönt att få sitta i lugn och ro också. Man blir som rätt trött i huvudet av att sitta i ett öppet arbetslandskap. Men det är väldigt trevligt också.

Så nu ska jag fortsätta med mitt pappersjobb så jag kan krypa ner i sängen i skaplig tid. Det är ju en dag imorgon också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar