onsdag 15 januari 2014

Så lätt kan man stjälpas

Det var lätta steg till dagis idag. En pojke som kvittrade och en hund som gick fint. Väl på dagis gick det även där lätt. Glada flickor som välkomnade oss och som sedan stod och vinkade hej då i fönstret tillsammans med en glad L.

På jobbet har det flutit på bra. Fått jobba på nästintill ostört från ringande telefon. 

Bihåleinflammationen är snart ett minne blott och just nu, JUST NU är alla friska. 

Så med lätta steg gick jag ner på stan för att unna mig en bukett tulpaner då det är tulpanens dag. Genade snabb genom Åhléns då jag fick se att det var halva priset på de varor jag köpt för två dagar sedan. Genast blev jag butter. 

Men då röt jag till åt mig själv. Var jag inte nöjd med kläderna när jag kom hem i måndags? Jo så var det ju. Är kläderna inte lika fina idag? Jo det är de ju. Så vad surar jag för? Några ynka kronor. Det är ju inte direkt så jag går på knäna för dem. Eller? 

Nä just där och då bytte jag tankesätt. Om det nu är halva reapriset, då betyder det ju att det jag inte hunnit titta på är hälften så dyrt nu. Så imorgon om jag får tid så kanske jag kan unna mig det där som jag skulle unna mig häromdagen. Och tänk så glad jag blir då! 

Nu har vi alla våra upp och ner dagar. Vi har haft en tung höst och vinter. Men idag har jag bestämt mig för att det är uppåt. Och så ska dagen förbli! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar