torsdag 30 januari 2014

Nytt kök

L har mått mycket bättre idag och peppar, peppar kanske vi andra har klarat oss. Vet att man inte ska ropa hej, men jag hoppas verkligen. Jobbveckan gick otroligt fort då det bara blev tre dagar.

Så med helg i sikte och inga speciella planer funderar jag på vad vi kan fylla helgen med. J jobbar sin sista natt för veckan så imorgon ska vi försöka låta honom sova lite ostört. Jag funderar på om jag och L ska ta en tripp in till stan. Vi skulle verkligen behöva nya gardiner till köket.

Apropå kök så har jag en jobbarkompis som nyss köpt sitt första hus och är i full planering av deras nya kök. Jag skulle också vilja göra om vårt kök men det är många år tills dess. Det är absolut inget fel på vårt kök men om jag fick välja så skulle jag vilja ha en liten annan stil än den som är nu. Exakt hur jag skulle vilja ha det vet jag inte. Men man kan ju börja drömma redan nu så kanske man vet till den dag det är dags. Och sen är vi ju två om den saken.

Imorgon ska jag i alla fall njuta av en lugn frukost med min underbare L. Tidigare i veckan talade vi på jobbet om olika sorters gröt. Så imorgon ska vi testa antingen rågmjölsgröt eller grahamsgröt. Jag har säkert ätit det någon gång men minns inte. Så imorgon blir vi testpiloter jag och L. Vi kan ju alltid koka oss en havregrynsgröt om det inte skulle falla oss i smaken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar