fredag 31 januari 2014

Tulpaner

Det blev en sväng till stan för mig och L idag. Vi åkte in så vi var där till tio. Gjorde lite småärenden som att handla blöjor och sätta in pengar. Sen strosade vi på stan en liten stund i jakten på nya köksgardiner. Jag hade redan en bild i mitt huvud hur jag ville ha dem. Blommiga skulle det va men inte för mycket. På Hemtex hittade jag ett par gardiner som föll mig i smaken. Då fanns de såklart i två färger och jag tyckte om dem båda. 

Men som tur var så hade jag ju L med mig så han fick bestämma vilken färg det skulle bli. Och så här blev resultatet. 


Jag fullkomligt ÄLSKAR tulpaner. Att få frossa i dem nästan varje vecka är för mig en lyx som ger mig ny energi i vintermörkret. För mig är de ett tecken på att våren närmar sig. Den älskade våren. Så med ett gäng tulpaner tycker jag köket fått sig en liten vår-makeover. Nu går vi mot ljusare tider. 


Och O, ja han verkar rätt nöjd han med. 


Och just ja, det blev rågmjölsgröt till frukost. Och aldrig har jag sett L äta som han gjorde. Och då är han definitivt inte kräsen i maten. Men det blev helt klart en höjdare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar