onsdag 6 augusti 2014

Bokmys

Det kom till slut regnet. Och vilket regn sen! Jag och L hade åkt till biblioteket för att låna oss lite böcker. Väl där kom den första skuren och vi myste ner oss i en soffa och läste några böcker innan vi kunde gå ut igen.

Åter i bilen drog nästa skur igång. När vi kom hem hade L somnat i bilen och fick sova där tills han vaknade. Under tiden satt jag kvar och tittade på ovädret som drog fram samtidigt som jag bläddrade lite i en av de böcker jag fick med mig hem. Det blev en mysig stund där i bilen. 



När det värsta ovädret lagts sig var det dags att skörda landet på lite morötter för det skulle bli morotspaj till middag. Och när man får dra på sig sina gula Ed Hardy stövlar och den röda regnkappan ja då gör det inte så mycket att de regnar. Att man dessutom får med sig underbart krispiga och goda morötter in, ja då blir det en extra bonus. 



Nu har kvällen kommit och jag ska för första gången låna hem en e-bok. The secret gardener blir kvällens läsning. Får se om jag får några tips eller nya idéer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar