lördag 23 augusti 2014

Minnen från förr

En födelsedag som inte blev som den var tänkt. Men som vanligt så blir det oftast som man gör det och därmed blev det en bra dag ändå.

Mormor och morfar har varit här hela dagen och roat L. Det blev ingen tårta då vi tyckte att det var dumt att stressa L:s mage i onödan. Istället åt vi fruktsallad med lite glass och det var minst lika gott. Framför allt mådde vi alla bra på det istället för en massa sötsaker. Det är lite konstigt egentligen när man tänker efter på våra firardagar. Hur man ska äta tills man mår illa. Det är ju inte riktigt sunt. 

Även våra grannar kom och grattade L med ett paket. De är ju för söta, vilken tur vi har som har sådan grannar. 

Som avslutning på kvällen kom storkusin med en koja. Min gamla koja som min farfar byggde till mig för nästa 30 år sedan. Jag lekte mycket i den och sen har mina syskonbarn haft den och lekt i och nu har den så hamnat i L:s ägor. Så många minnen som finns med denna koja. 

Den behöver en del fix men det är ju inte så konstigt med tanke på att inget är gjort på alla dessa år. Men den kommer bli så bra! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar