onsdag 13 augusti 2014

Ekorren springer för fullt

En helt ny värld öppnade sig! Ja så kändes det idag när grannen kom förbi och ville diskutera sommaren 2015.

Han hade som förslag att vi skulle gå ihop några stycken och sätta potatis ihop. Därmed skulle en tredjedel av min odling (som den ser ut idag om man borträknar jordgubbarna) bli fri för annan odling. 

Gissa om ekorrhjulet började snurra?! Visst skulle vi kunna odla mycket, mycket mera på vår tomt men jag vill inte att den enbart ska bestå av odlingar. Därför sätter jag i dagsläget inte så mycket av allt. Vilket också är bra för att kunna se hur mycket vi skulle behöva av allt för att tillgodose vårt behov av diverse grödor. 

Något som vi fått massor av i år är morötter. Och nu när de börjar få riktig storlek passar jag på att experimentera lite med dem. Idag har det blivit morotsmarmelad med citron och kanel. Så imorgon måste jag nog baka lite scones till frukost. Hur den smakade? Ja det får ni reda på imorgon. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar