fredag 15 augusti 2014

Lyckan av att längta

Jag minns när jag var liten och vi åkte in till stan för olika ärenden. För att vi barn skulle vara nöjda stod ett besök på stadens leksaksaffär på "att göra listan".

Jag minns hur jag klev in i affären och möttes av ett för mig då enormt stort lekrum med saker från golv till tak. Vilken dröm man befann sig i! 

Idag var hela familjen till staden för att se om vi kunde hitta några presenter till L. Så bland annat blev det ett besök till vår i nuläget största leksaksaffär. 

Den är minst fyra gånger så stor som den affär som fanns när jag var liten. Så att se L springa fram och tillbaka och inte kunna välja vilken leksak som ser roligast ut är inte ett dugg konstigt. Det blir helt enkelt för mycket. 

Men jag hoppas att han en dag får längta och spara till den där speciella leksaken precis som jag fick göra som barn. För inga leksaker gick upp mot de som man sparat till länge. Då man räknat sina kronor så snart det ramlat ner ett nytt mynt i sparbössan. Och längtansfullt tänkt på den dagen då den skulle bli min. Det hoppas jag även att han ska få uppleva.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar