fredag 29 augusti 2014

Ibland har jag svårt att förstå

Igår var en bra dag, idag kom bakslaget. J kom ju som jag berättade om igår in på skola för ambulansutbildning. Jätte roligt och helt rätt för honom och i tiden. Men så kom samtalet idag: Du får inte tjänstledigt. 

Vården bönar efter att deras personal ska vidareutbilda sig. Men i slutändan är det de som sätter käppar i hjulen. Så med en uppsägningstid på tre månader blir det ohållbart att jobba och plugga på heltid så det var bara för honom att tacka nej till utbildningen denna gång. En plats av tio. Hoppas verkligen att han kommer in till nästa år. Och då ska i alla fall inte detta jobb få stoppa honom då han nu sagt upp sig. Tror inte det finns en mer otacksam arbetsgivare än den han har just nu. Jag kan inte förstå hur man kan och får behandla sin personal. En personal som tar han om våra nära och kära. 

Så nu väntar nya möjligheter, vad det blir återstår att se. Men han har mitt fulla stöd. Under tiden andas vi ut i stugan. Ett lugnare ställe är svårt att finna. Här får jag själafrid. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar