lördag 16 augusti 2014

Vår bästa tid är nu

Lite höst i luften idag. Jacka och tunnare mössa på blev det när vi tog en sväng till skogen för att aktivera O och plocka blåbär med L.

Det är så himla skönt att vi efter en liten promenad befinner oss i skogen. Älskar livet på landet! Vad L tyckte om färska blåbär var inte så svårt att lista ut. Mmmmm!!! 


På eftermiddagen kom farmor förbi med två hinkar hallon. Visst har vi det bra! Jag gillar att plocka bär men hallon är det som jag tycker kan vara lite långtråkigt. Så att få det plockat och hemburet till dörren tackar jag absolut inte nej till. 

Efter middagen åkte jag och L till moster en sväng och plockade äpplen. Helt otroligt vad mycket äpplen de får i år. Syntes inte ens på trädet att vi plockat en 10 liters hink. Imorgon blir det äppelkaka och så är jag lite sugen på att testa på att göra äppelchutney. Kan bara konstatera att vår bästa tid är nu. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar